marți, 12 iulie 2016

De ce se machiază tipele?


Înainte să mi se dea (virtual) cu ceva  în cap, aș vrea să se înțeleagă faptul că, mai jos, nu este nimeni criticat.Te machiezi?Bravo.Nu te machiezi?Bravo din nou.Nu despre asta e vorba.
Mulți băieți-dar, culmea, și fete- mă întreabă de ce folosim machiajul.De ce simt fetele nevoia în fiecare dimineață să își pună primer, fond de ten, iar apoi să continue cu corector și ce își mai doresc ele?

Conversațiile mele pe tema asta decurg de obicei așa:
-Uită-te și tu.O tipă nemachiată arată de un 4, iar după ce-și dă "cu trafaletul" zici că-i Kylie Jenner sau ceva.
-Realizezi că și Kylie se machiază, ba chiar mereu, nu?
-Ai înțeles tu ideea.Adică nu mi se pare corect.Poate și eu aș vrea să îmi corectez fața.Poate și eu aș vrea să nu se mai vadă acneea.În plus, ce fac dacă aia e moartea-n vacanță nemachiată, iar eu apuc să o văd numai după ce suntem împreună?

Staistaistaistai.Stai.
În primul rând, majoritatea fetelor, se machiază, aranjează, dichisesc și cum vrei tu să îi spui, nu pentru tipi, ci pentru alte fete.Noi suntem în competiție cu alte fete, chiar dacă nu mereu o știm, și vrem să fim cele mai sofisticate, atractive și elegante.Dracul își ia notițe când fetele se judecă unele pe altele*.
Iar acum vine adevărul suprem: suntem nevoite.Nu pentru că vrem să ascundem că suntem în secret drăcușori, ci pentru că dacă nu o facem apar în mod inevitabil comentarii.
Întodeauna se va trezi un fin observator să spună:

Vai, pari obosită!

Nu prea ai sprâncene, nu?

Nu știam că ai atâtea coșuri...

Trebuie să nu se vadă că aseară ai stat până târziu la o petrecere, sau că în ultimul timp te-ai împrietenit cu Mc-ul și ți-au apărut coșuri sau că ești om iar Universul să nu arăți ca Gigi Hadid.
Si in plus, vă întreb: dacă ați descoperi un produs care vă face fața mai luminoasă, defectele insesizabile sau nasul minuscul, nu l-ați cumpăra?
Ti-e frică să o vezi nemachiată?Păi, probabil că nici nu meriți acest privilegiu.Dacă nu îți place ție o să îi placă altuia, dar nu poți judeca pe cineva pentru că vrea să fie cea mai bună versiune a lui.
Da, este deranjant când fata arată în poze mai ceva ca Megan Fox iar în realitate e Transformer, dar suntem oameni și, cum a spus un mare filozof iubitor de manele pe la 3 dimineața, în lumea asta o minte frumoasă nu-ți aduce nimic pe gratis.Sigur, dacă mă întrebi pe mine, îți poate aduce de 1.000 ori mai multe, dar cui să-i spui?

Să nu mai spun că ceea ce fac unele este în mod evident artă.Machiajul poate scoate în evidență ceea ce majoritatea oamenilor nu observă cu ochiul liber.Nu ai nevoie de acuarele, scenă sau public pentru a crea ceva frumos, iar dacă ție ți se pare deranjant că cineva își creează pe propriul corp ceva ce nu te afectează (nici măcar vizual) cu nimic, atunci tu ești cel cu problema.
În concluzie, dragi cititori, eu zic să încercăm chestia asta numită toleranță și să vedem ce iese.O persoană cu adevărat frumoasă este frumoasă cu machiaj, fără, când plânge, și mai ales când este fericită.Hai să lăsăm oamenii să fie fericiți și frumoși prin toleranță și bun simț.
*Da, mai sunt și fete care se machiază doar pentru ele însele, dar noi aici vorbim de majoritate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu