duminică, 3 aprilie 2016

Liniște de duminică

Ochii se deschid ușor.Totul pare să facă parte dintr-un carusel ce tocmai ce s-a oprit.Mai vreau cinci minute.
E duminică și e dimineață- timpul pare infinit.Încă cinci minute se transformă în câteva zeci, iar zecile ies din coconul lor sub formă de ore.Dar aici e cald și pot fugi de orice stând pe loc.Soarele încearcă să-și trimită câteva raze spre mine ca să-mi alunge somnul, dar suntem de abia în martie și nu are destulă putere.Cineva deschide și trântește sertare-nici asta nu e problema mea.
Tavanul de la mine din cameră e cel mai admirat tablou al meu.Vine un miros de cafea proaspăt făcută și parcă a ceva prăjit, și deși mi-e foame de mor, nu am de gând să mă ridic.Aud o voce familiară și firavă care mă cheamă, dar nici pentru asta nu e momentul.
E ceva la ziua de duminică ce mă face sa cred că poți oricând să o iei de la capăt.Și poate că chiar e așa.
Oricând te poți opri din ce trebuie să faci și să începi să trăiești cu adevărat, cum tot visezi de ceva vreme.
Pur și simplu ajungi la metrou, pe peron, și îți zici că nu se merită să te mai imbulzești lângă alți străini plictisiți de veatza de corporatist, într-un birou de 1/1 și care se întreabă cât trebuie să-și mai pupe șefu-n fund ca să le dea promoția aia tot promisă de enșpe mii de ani.
Chiulește o zi.Ia-ți o înghețată cu colega aia deși sunt 10 grade afară.Știi care colegă-care mereu când te întreabă ce faci nu ești în stare să scoți mai mult de 2 cuvinte, și care mereu pare să facă ceva extraordinar cu viața ei.Duceți-vă într-un loc ales la întâmplare și spune-i că faci cinste tu, că tu oricum îi erai dator, chiar dacă nu e adevărat.Spune-i că nu-ți poți lua ochii de la ea.Uită-te cum dintr-o dată pare să aibă scântei ca de la o brichetă-n ochii și se înroșește.Nu credeai că poate fi așa sfioasă... dar îți place.E nevoie și de inocență în lumea asta.
Fă cursul ăla lung dar interesant, ieși cu băieții in locul ăla cu miros de bere uitată, dar în care ieșeați înainte mereu și-n care v-ați făcut atâtea amintiri...
Apoi trântește-te fericit în pat.Închide ochii.Stai liniștit, e duminică, timpul e infinit.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu